כיצד לפתח אסטרטגיה שיווקית?

שיתוף ע"י:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
תוכן העניינים

כיצד לפתח אסטרטגיה שיווקית?

האסטרטגיה השיווקית שלך צריכה להתחיל בבעיה של לקוח. מוצר או שירות מוצלחים פותרים בעיה עבור הלקוח. בצע מחקר שוק כדי לגלות מה הלקוחות הפוטנציאליים שלך רוצים. השתמש במחקר זה כדי לקבוע כיצד למקם את המוצר כך שיענה על הצרכים שלהם. אז כיצד לפתח אסטרטגיה שיווקית?

תוכל ליצור אסטרטגיית שיווק כדי למשוך את הקהל שלך למוצר זה. בעזרת אסטרטגיה זו, אתה רוצה ליצור מודעות למותג, לייצר לידים חדשים ובסופו של דבר למכור את המוצר או השירות שלך.

פיתוח הצעת מוצר או שירות

הגדר את הלקוח האידיאלי שלך. חשבו על האנשים שקונים את המוצר שלכם בתדירות הגבוהה ביותר או על אותם אנשים שיש להם בעיה שהמוצר או השירות שלכם יכולים לפתור. הלקוחות האידיאליים שלך עשויים להיות בגיל מסוים, מגדר או רמת הכנסה מסוימת.

קביעה מיהו הלקוח האידיאלי שלך תעצב את כל מאמצי השיווק שלך עבור המוצר שלך. על מנת להפיק את המרב מתקציב השיווק שלך, מקד ללקוחות האידיאליים שלך.

אתה יכול לקבוע את הלקוח האידיאלי באמצעות נתוני הלקוח שאתה שומר על מכירות המוצר שלך. אתה יכול גם לסקור את הלקוחות שלך או לנתח מחקרים שנוצרו על ידי מתחרים בתעשייה או בחברות המחקר שלך. נצל את היתרונות של נתוני צרכנים בחינם מלשכת המפקד וממשרד העבודה.

קורס שיווק דיגיטלי חינם

לדוגמה, אם אתה מוכר ציוד טכנולוגי לחוץ, הלקוח האידיאלי שלך עשוי להיות זכר או נקבה בגילאי 25 עד 50, מכיוון שאנשים אלה פעילים יותר מאנשים מבוגרים ויש להם יותר הכנסה פנויה מצעירים.

בנוסף, אתה מעריך שהלקוח האידיאלי שלך מתגורר במערב ישראל, מכיוון שאנשים שם מבלים יותר זמן בחוץ מאשר במקומות אחרים במדינה, ויש לו רמת הכנסה גבוהה או גבוהה, מכיוון שציוד החוץ שלך יקר יחסית.

לפתור בעיה עבור הלקוח. לצרכנים יש בעיות שהם רוצים לפתור. אם אתה עובד עם לקוחות בתעשייה מסוימת, השתמש בידע הלקוחות שלך כדי למצוא בעיה שתוכל לטפל בה.

חקור רעיון למוצר. עסקים רבים מפתחים מוצרים מעולים הקשורים למוצרים מצליחים אחרים שהם מוכרים. חשבו מדוע לקוחות משתמשים במוצרים הקיימים שלכם. אולי תוכל לפתור בעיה אחרת שהיא מעט שונה.
תגיד, למשל, שלקוחות אומרים לך שהם צריכים מטען סלולרי עמיד שיחזיק מעמד אם יפול או ייחשף למזג אוויר קיצוני.

כדי לפתור בעיה זו, אתה יוצר מטען עמיד בפני מזג אוויר ועמיד בפני זעזועים. מטיילים ואופנועים מנסים את מטען הטלפון שלכם ואוהבים את התוצאות.

החל את מושגי השיווק על המוצר שלך ועל הלקוח האידיאלי שלך. לאחר שזיהית את הלקוח האידיאלי שלך ופתרת את הבעיה שלו עם המוצר שלך, אתה יכול לחשוב על מרכיבי השיווק שלך. תחשוב בצורה רחבה על מה שאתה צריך לעשות כדי לשווק את המוצר שלך.

תצטרך לתכנן מחיר עבור המוצר שלך. קביעת המחיר תלויה בדרישת הלקוחות למוצר שלך, ובמתחרים בענף שלך. אם אינך מתמודד עם תחרות רבה ורואה ביקוש גבוה למוצר שלך, תוכל לגבות מחיר גבוה יותר. לקוחות עשויים להיות רגישים מאוד למחיר שאתה מציב על מוצר.

חשבו כיצד תארזו את המוצר שלכם וכיצד האריזה משתלבת בתדמית המותג שלכם. אתה יכול, למשל, ליצור אריזה באמצעות אותם צבעים ולוגו החברה שבהם אתה משתמש עבור כל המוצרים האחרים שלך. שימוש עקבי זה בתמונת המותג שלך יעזור ללקוחות לזכור את המותג שלך.

שקול כיצד לקוחות יפנו לעסק שלך, יזמינו את המוצר ויקבלו את מה שהם מזמינים. כל התהליך צריך לעבוד ביעילות. אתה צריך שתהיה לך מחלקת שירות לקוחות רספונסיבית שתתקן את כל הבעיות שלקוח עלול להיתקל בהן.

יצירת אסטרטגיה שיווקית

היה ברור לגבי המטרה הסופית שלך בשיווק. לפני שתתחיל לעבוד על האסטרטגיה השיווקית שלך, שקול מה אתה רוצה כתוצאה סופית. לאחר שתזהה את התוצאה הסופית, תוכל לפתח את התוכנית שלך.
ייתכן שהמטרה של המשרד שלך היא להגביר את המודעות למותג, או פשוט להגדיל את מכירות המוצרים. ייתכן שתרצה גם להתרחב לפלח שוק חדש. אם אתה בשוק ציוד ההליכה והרכיבה על אופניים, למשל, אולי תרצה להתרחב לציוד טיפוס הרים.

  • יש להשוות כל יעד שתציבו לאמת מידה עבור התעשייה שלכם. נניח, למשל, שיש תחרות עצומה בשוק ציוד ההליכה והאופניים. אף חברה אחת לא שולטת ביותר מ-5% מהמכירות בשוק זה. אם המטרה שלך היא להגדיל את המכירות, אתה יכול להגדיר 5% כיעד הסופי שלך. המטרה מתאימה לתנאים בשוק שלך.
  • אתה מחליט שהמטרה שלך היא להגביר את המודעות למותג. כשמישהו מבין שהוא צריך מטען טוב יותר לטלפונים סלולריים כשהוא יוצא לטיולים או לרכיבה על אופניים, אתה רוצה שהלקוח הפוטנציאלי הזה יידע על החברה שלך.
  • לאחר שתחליט על מטרה, תוכל לשקול אילו טקטיקות שיווק עשויות להיות אפקטיביות. טקטיקה היא משימה ספציפית שאתה מבצע כדי לשווק את המוצר שלך. דוא"ל ישיר, קמפיינים בדוא"ל ושיחות קרות הם כולם טקטיקות שיווקיות.
  • לדוגמה, אתה עשוי להחליט ששיווק תוכן הוא טקטיקה שתשתמש בה כדי לבנות מודעות למותג. אתה יכול לבצע טקטיקה זו על ידי פרסום עקבי של בלוגים ומאמרים שימושיים לאתר שלך.
    ברגע שאנשים יודעים על המותג שלך, אתה רוצה שהם יבקשו מידע נוסף על המוצר שלך. הם עשויים ללחוץ על מודעה שהם רואים או לבקר באתר שלך. האנשים האלה הופכים ללידים חדשים למכירות.
  • אתה רוצה לשמור על קשר עם הלידים שלך עד שחלק מהם יהפוך ללקוחות. הם עשויים לקבל ממך מייל או ניוזלטר. לידים אחרים עשויים לקרוא בלוגים ומאמרים על ספורט חוצות באתר שלך. כאשר הם מחליטים לרכוש מטען לטלפון, הם עשויים לקנות אותו ממך.

שיווק באינסטגרם

כיצד לפתח אסטרטגיה שיווקית?

הרחב את מאמצי השיווק שלך. כדי להגדיל את המכירות שלך, ייתכן שתצטרך להוסיף כמה פעילויות שיווקיות חדשות. ככל שתוסיף דרכים חדשות לשיווק המוצר שלך, המודעות למותג של החברה שלך תגדל.

לכל החברות צריך להיות אתר אינטרנט, וחברות רבות כותבות ומפרסמות תוכן בבלוג. כדי להרחיב את הנוכחות שלך בשוק, שקול לארח פודקאסט ולדבר באירועים. אם המתחרים שלך לא ישתמשו באסטרטגיות האלה, תהיה לך הזדמנות להתבלט.

הטמעת מערכת רשמית לבקש מלקוחות הפניות. אם לקוח כן נותן לך הפניה, תגמל אותו בדרך כלשהי. ניתן להציע ללקוח המפנה מתנה חינם או הנחת קנייה. להפניה יש סבירות גבוהה שתהפוך מלקוח פוטנציאלי ללקוח.
כדי להגדיל את התדמית שלך כמומחה, שקול לספק סמינרים או סמינרים מקוונים לשוק שלך.

צור תוכנית שיווקית ותקציב ליישום התוכנית שלך. זה קריטי שתכתוב תוכנית שיווק רשמית. על מנת להפוך את התוכנית למציאות, עליכם לתקצב כל אחת מפעילויות השיווק שלכם. ישנם שני מרכיבים עיקריים בשיווק: שיווק אתרים/אורגני ושיווק בתשלום.

אתר/שיווק אורגני: בצע אופטימיזציה של האתר שלך על ידי כתיבת תוכן רלוונטי, תיקון שגיאות, שימוש בוויזואליות מושכת והימנעות מהסתמכות על תבנית אתר אינטרנט. עליך לשאוף לעיצוב אתר ייחודי כדי לבלוט ולכתוב תוכן רלוונטי על סמך מה שאנשים יחפשו באופן אורגני כדי לדרג גבוה יותר באינדקס של גוגל.

שיווק בתשלום: שקול להפעיל מודעות בתשלום בפלטפורמות כמו גוגל, פייסבוק, אינסטגרם ולינקדאין כדי להגיע ללקוחות שמבצעים חיפושים ספציפיים.

התוכנית שלך צריכה לכלול את הקהל הספציפי שאליו אתה מכוון. קהל זה מבוסס על התכונות של הלקוח האידיאלי שלך. למידע נוסף על תוכניות שיווק, ראה יצירת תוכנית שיווקית.
התוכנית שלך צריכה לציין ציר זמן לכל משימה שיש להשלים. אם אתה שולח ניוזלטר אלקטרוני חודשי, למשל, ציר הזמן שלך עשוי לציין שכל ניוזלטר חייב להישלח עד ליום החמישי של כל חודש.

התאם את לוח השנה השיווקי שלך עם מגמות ודרישות צרכנים. לדוגמה, אם אתה מוכר מוצר שקשור לחגים, תכנן את מסעות הפרסום שלך כך שיגדלו לקראת החגים.
הקצה כל משימת שיווק לאדם מסוים. אם המשימה מוקצית, לא תאבד מעקב אחר התקדמות המשימה. כל אדם יכול לעדכן את כל הקבוצה במצב המשימה הספציפית שלו. אולי הקופירייטר הביתי שלך אחראי על הפקת הניוזלטר.

עברו לדף הבית: שיווק דיגיטלי לעסקים.

הירשמו עכשיו:
פוסטים אחרונים